tisdag 31 mars 2009

dumma puff!

Varför kom min idiotisk skola på att dom skulle börja servera kalaspuffar?! Jag som inte ätit dom på typ 7 år var ju bara tvungen att smacka lite..

Efter skolan åker jag in med N till stan o kolla runt. Sen satte vi oss o fika på Blueberry. Togg deras sandwish kit, å så god den är.

När jag kom hem hade mamma köpte mat från B. Helt underbar mat säger jag bara. Blev paprika soppa med linser med rotfrukt sallad till. Ikväll blir det gurka och Desperates Houseviwes.

Spiningen igår gick bra. Kunde tagit i mer.

måndag 30 mars 2009

Spinning

Om ca en timme ska jag åka iväg till World Class och ta ett spinningpass med pappa. Förhoppningsvis kommer min kompis AM köpa kort snart så jag kan träna med någon i min egen ålder. Dock har hon skjutit på det i över en månad nu. Kom fram till mig idag o sa att hon ska köpa det på fredag. Tror tyvärr inte att det kommer hända. Vilket är mycket tråkigt.

Frukost: 2 mörka mackor med korv
Lunch: morötter, pizzasallad och bönor.
Mellis: 4 mörka mackor med korv
Middag:

En ny start

Dags att ta tag i något för en gång skull i mitt liv. tänkte därför ta o starta en "viktblogg". Kommer skriva ner vad jag äter samt hur dagens motion såg ut. Mest för att jag själv ska kunna se hur mycket jag drar i mig. Sen försökte jag göra detta i en fin liten bok men insåg att det inte håller eftersom jag skriver så fult. Ska nu testa att göra det genom en blogg. Spenderar ändå så mycket tid framför datorn.

Start vikt: 78,5
Mål 1: 70

Ska försöka klara det på 8 veckor. Kommer bli hårt men jag ska kämpa.