Fy fan säger jag bara. Är så jävla besviken på mig själv. Har tappat det helt. Maten den senaste MÅNADEN(!) har varit skit. Träning då? Ha! Den har också varit skit. Har typ bara gått 4 gånger. Har ju körkort nu så har slutat cykla. Fy fan va lat man kan vara liksom. Nej mår bara så jävla hemskt just nu.
Det är spinning ikväll på gymmet med känner verkligen inte för att gå. Tror jag bara går ut på en promenad med hunden. Asså lyssna bara på mig? Jag har hamnat i en svacka.
På torsdag drar jag till NY. Hur kommer det gå med maten då? Funderar på att inte bry mig och sen köra stenhårt när jag kommer hem. Eller så lever jag hälsosamt vilket inte skulle kunna vara ett problem där borta om jag bara kan kontrollera mig själv.
Men vikten ligger runt 69 kg typ..
måndag 21 september 2009
fredag 21 augusti 2009
lördag 15 augusti 2009
söndag 7 juni 2009
Söndag
Ingen vägning idag. Kommer troligen på onsdag eller torsdag, kanske tom fredag.
Imorgon, måndag, ska jag träna. På tisdag har jag avslutning. Kommer ta det lugnt och avstå från spriten. På onsdag blir det träning. På torsdag fyller jag 18 år! Det kommer att firas med tårta och champagne. Om det är någon dag jag tänker äta gott så är det denna!
En vecka efter detta drar jag till Spanien. Sol, bad och underbar mat i en hel månad. Att äta nyttigt och röra på sig där nere kommer bli lätt.
Kommer lägga av med bloggande helt under sommaren. Kanske nån liten vikt-uppdatering när jag kommer hem från Spanien. Får se. Funderar på att ta med mig en liten bok som jag kan skriva i. Kommer ju självklart fortsätta med vägningen varje söndag.
Imorgon, måndag, ska jag träna. På tisdag har jag avslutning. Kommer ta det lugnt och avstå från spriten. På onsdag blir det träning. På torsdag fyller jag 18 år! Det kommer att firas med tårta och champagne. Om det är någon dag jag tänker äta gott så är det denna!
En vecka efter detta drar jag till Spanien. Sol, bad och underbar mat i en hel månad. Att äta nyttigt och röra på sig där nere kommer bli lätt.
Kommer lägga av med bloggande helt under sommaren. Kanske nån liten vikt-uppdatering när jag kommer hem från Spanien. Får se. Funderar på att ta med mig en liten bok som jag kan skriva i. Kommer ju självklart fortsätta med vägningen varje söndag.
söndag 31 maj 2009
fredag 29 maj 2009
Fredag
Vet att jag varit dålig på att blogga den senaste veckan. Har varit så mycket på gång. Man kan säga att jag har lova nu. Tror inte jag kommer orka blogga under sommaren. Kommer dock att fortsätta med min vägning varje söndag. Tror att jag är redo att släppa bloggen för att åka på semester. Kommer vara borta i 1 1/2 månad.
Imorn blir det spinning, basket och simning. Nu ska jag ut o fira sommaren!
Imorn blir det spinning, basket och simning. Nu ska jag ut o fira sommaren!
onsdag 27 maj 2009
tisdag 26 maj 2009
måndag 25 maj 2009
söndag 24 maj 2009
lördag 23 maj 2009
fredag 22 maj 2009
torsdag 21 maj 2009
onsdag 20 maj 2009
söndag 17 maj 2009
Söndag
Frukost: en macka med korv + juice
Lunch: 2 stekta ägg
Mellis: lite sojabönor
Middag: sparrissoppa med fisk
Dagens motion: nada, det är ju söndag!
Kan inte fatta att jag har hålt på i 7 veckor?! Vet inte om jag kan avgöra om jag mår bättre av att äta nyttigt. Har iallafall nästan inget sötsug kvar. Bara lite då och då ;) Imorgon går jag in på vecka 7 och kommer tyvärr inte kunna träna halv 6. Har stort prov på tisdag så måste plugga. Annars en ganska lugn vecka. L fyller år på tisdag så åste fixa nått.
Lunch: 2 stekta ägg
Mellis: lite sojabönor
Middag: sparrissoppa med fisk
Dagens motion: nada, det är ju söndag!
Kan inte fatta att jag har hålt på i 7 veckor?! Vet inte om jag kan avgöra om jag mår bättre av att äta nyttigt. Har iallafall nästan inget sötsug kvar. Bara lite då och då ;) Imorgon går jag in på vecka 7 och kommer tyvärr inte kunna träna halv 6. Har stort prov på tisdag så måste plugga. Annars en ganska lugn vecka. L fyller år på tisdag så åste fixa nått.
Vecka 7
vikt vecka 6: 73,6 kg
Nuvarande vikt: 72,7 kg
Sedan förra veckan: - 0,9 kg
totalt: - 5,8 kg
Kvar till mål1: 2,7 kg
Här spelar vi inte på stora marginaler. Att gå ner 0,9 kg per vecka håller jag ju väldigt bra. Tror ju varje vecka att jag har gått upp. Måste börja tro på mig själv, men annars funkar ju detta ganska bra.
Nuvarande vikt: 72,7 kg
Sedan förra veckan: - 0,9 kg
totalt: - 5,8 kg
Kvar till mål1: 2,7 kg
Här spelar vi inte på stora marginaler. Att gå ner 0,9 kg per vecka håller jag ju väldigt bra. Tror ju varje vecka att jag har gått upp. Måste börja tro på mig själv, men annars funkar ju detta ganska bra.
lördag 16 maj 2009
Lördag
Frukost: 2 mörka mackor med korv + färskpressad juice
Lunch: färska jordgubbar med yoghurt och honung
Mellis: lite bröd
Middag: grillad kyckling, lök och paprika med såser + ett glas vitt vin
Dagens motion: promenad med vovven + spinning 60 min
Idag var en mycket skön dag. Tränade på morgonen och pluggade sen i solen resten av dagen. Imorgon är det söndag.. vägning står på schemat. Är som vanligt lika orolig men denna gång vet jag att det inte har gått bra. Aja vi får se. Ska kolla robinson nu ;)
Lunch: färska jordgubbar med yoghurt och honung
Mellis: lite bröd
Middag: grillad kyckling, lök och paprika med såser + ett glas vitt vin
Dagens motion: promenad med vovven + spinning 60 min
Idag var en mycket skön dag. Tränade på morgonen och pluggade sen i solen resten av dagen. Imorgon är det söndag.. vägning står på schemat. Är som vanligt lika orolig men denna gång vet jag att det inte har gått bra. Aja vi får se. Ska kolla robinson nu ;)
fredag 15 maj 2009
Fredag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och gurka
Lunch: lite sallad
Mellis: färsk jordgubbar med yoghurt och honung
Middag:
Dagens motion: Nada
Sitter just nu i solen och äter min sena lunch/mellis. Ska plugga lite spanska nu och sen senare in till stan och möta mamma. Blir sen även en middag någonstans på stan. Kanske PUB eller cream. Ska även försöka köpa hem helgmixen från blueberry. Är ju så himla god. Köper kanske även lite torkad mango. Var ett tag sedan jag åt de. Imorn blir det som vanligt spinning. Sett fram emot det hela veckan.
Lunch: lite sallad
Mellis: färsk jordgubbar med yoghurt och honung
Middag:
Dagens motion: Nada
Sitter just nu i solen och äter min sena lunch/mellis. Ska plugga lite spanska nu och sen senare in till stan och möta mamma. Blir sen även en middag någonstans på stan. Kanske PUB eller cream. Ska även försöka köpa hem helgmixen från blueberry. Är ju så himla god. Köper kanske även lite torkad mango. Var ett tag sedan jag åt de. Imorn blir det som vanligt spinning. Sett fram emot det hela veckan.
torsdag 14 maj 2009
onsdag 13 maj 2009
Vinner ju aldrig nått.. men nu kanske;)


Just nu pågår en tävling på Ett dussin pannor, du kan vinna en vit Omron Walking style II.
Kan bäras runt halsen eller i fickan, sportbh:n eller tillochmed i ryggsäck och handväska.
Har sju dagars minne och funktioner som inte bara räknar antal steg utan antal snabba steg (rask taskt dvs pulsförhöjande).
Den räknar distans, kaloriförbrukning och gram fett som det motsvarar.
Är lätt och har också en klocka.
Var med och tävla du med på www.ettdussinpannor.blogspot.com
Onsdag
Frukost: 2 mackor med kalkon och gurka samt färskpressad juice
Lunch: En banan
Mellis: Ett stekt ägg, 3 mörka mackor med korv och gurka
Middag: Färska räkor med avokado, mango, lime och koriander
Dagena motion: cykla 5 km
Idag är ingen bra dag. Har bara två lektioner och vill nästan inte gå. Dock är den ena idrott och jag vill verkligen ha bra betyg så måste nog gå. Eftersom varken F eller L kommer till skolan så blir det att ta med lunch. Har tyvärr bara en banan hemma så det får räcka. När jag kommer hem sen måste jag plugga. Sen ska jag även försöka hinna med ett spinning pass.
Lunch: En banan
Mellis: Ett stekt ägg, 3 mörka mackor med korv och gurka
Middag: Färska räkor med avokado, mango, lime och koriander
Dagena motion: cykla 5 km
Idag är ingen bra dag. Har bara två lektioner och vill nästan inte gå. Dock är den ena idrott och jag vill verkligen ha bra betyg så måste nog gå. Eftersom varken F eller L kommer till skolan så blir det att ta med lunch. Har tyvärr bara en banan hemma så det får räcka. När jag kommer hem sen måste jag plugga. Sen ska jag även försöka hinna med ett spinning pass.
tisdag 12 maj 2009
måndag 11 maj 2009
Måndag
Ny vecka, nya tag!
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och gurka + färskpressad juice
Lunch: Lite sallad
Mellis: 2 stekta ägg + lite valnötter
Middag: Fullkornspasta med paprika, lök och kalkon.
Dagens motion: Cykla 5 km + spinning 60 min
Sitter just nu och pluggar lite matte. Nationella imorgon. Känns ändå ganska bra. Ska om 2 timmar åka iväg till gymmet. Annars händer det inte så mycket. Ska se till att kämpa hela denna vecka. Vill gärna se 1 kilo minus på söndag.
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och gurka + färskpressad juice
Lunch: Lite sallad
Mellis: 2 stekta ägg + lite valnötter
Middag: Fullkornspasta med paprika, lök och kalkon.
Dagens motion: Cykla 5 km + spinning 60 min
Sitter just nu och pluggar lite matte. Nationella imorgon. Känns ändå ganska bra. Ska om 2 timmar åka iväg till gymmet. Annars händer det inte så mycket. Ska se till att kämpa hela denna vecka. Vill gärna se 1 kilo minus på söndag.
söndag 10 maj 2009
Söndag
Frukost/lunch: 2 stekta ägg + ett stort glas färskpressad juice
Middag: Grillad lax med turkisk yoghurt och sallad
Mellis: 1 morot
Dagens motion: nada
Vakna så sent att det fick bli en brunch. Har verkligen inte känt mig hungrig idag. Åt ju ägg för 3 timmar sedan och känner mig fortfarande mätt. Nu ska jag åka och handla middag. Som ni ser blir det grillad lax!
Middag: Grillad lax med turkisk yoghurt och sallad
Mellis: 1 morot
Dagens motion: nada
Vakna så sent att det fick bli en brunch. Har verkligen inte känt mig hungrig idag. Åt ju ägg för 3 timmar sedan och känner mig fortfarande mätt. Nu ska jag åka och handla middag. Som ni ser blir det grillad lax!
Vecka 6
Start vikt: 78,5 kg
Vikt vecka 5: 74,4 kg
Nuvarande vikt: 73,6 kg
sedan förra veckan - 0,8 kg
Totalt: - 4,9 kg
Tydligen har inte mitt stora matintag påverkat vilket känns skönt. Kan bero på att jag konsumerat så mycket frukt. Älskar ju frukt i alla dess former. Avslutningen närmar sig och jag ser positivt till att nå mitt första mål. Bara 3,6 kg kvar ju! Detta kommer jag att klara lätt! Kom igen nu!
Har ungefär 4 veckor på mig. Alltså strax under 1 kilo per vecka. 0.9 kg för att vara exakt.
Nu kör vi!
Vikt vecka 5: 74,4 kg
Nuvarande vikt: 73,6 kg
sedan förra veckan - 0,8 kg
Totalt: - 4,9 kg
Tydligen har inte mitt stora matintag påverkat vilket känns skönt. Kan bero på att jag konsumerat så mycket frukt. Älskar ju frukt i alla dess former. Avslutningen närmar sig och jag ser positivt till att nå mitt första mål. Bara 3,6 kg kvar ju! Detta kommer jag att klara lätt! Kom igen nu!
Har ungefär 4 veckor på mig. Alltså strax under 1 kilo per vecka. 0.9 kg för att vara exakt.
Nu kör vi!
lördag 9 maj 2009
Lördag
Frukost: 4 mörka mackor med kalkon och gurka. färskpressad juice
Mellis: Tog ett litet glas champange på invigningen
Lunch: En bikini!
Mellis: 1 morot
Middag: Kycklingspett med lök, paprika och champinjoner. Sallad till och turkisk yoghurt.
Mellis: 3 st jorgubbar
Dagens motion: 60 min spinning
Ska strax åka till gymmet och köra spinning. Imorgon är det ju vägning och jag är lika orolig som vanligt. Men med tanke på hur mycket jag ätit denna vecka är det ett mirakel om jag har ståt still. Har kanske blivit lite för mycket frukt denna vecka. Måste lära mig att inte äta så mycket. Aja ska klä på mig nu, uppdaterar sen.
Spinning gick jättebra! Tog i som fan idag och det märktes att det var jobbigt. Älskar spinning! Efteråt kom pappa o hämta mig, vi åkte in till nybroplan för att kolla nya World Class. Snyggt, fräscht och modernt. Får dock se om jag ska uppgradera mitt kort så jag kan gå där.
Mellis: Tog ett litet glas champange på invigningen
Lunch: En bikini!
Mellis: 1 morot
Middag: Kycklingspett med lök, paprika och champinjoner. Sallad till och turkisk yoghurt.
Mellis: 3 st jorgubbar
Dagens motion: 60 min spinning
Ska strax åka till gymmet och köra spinning. Imorgon är det ju vägning och jag är lika orolig som vanligt. Men med tanke på hur mycket jag ätit denna vecka är det ett mirakel om jag har ståt still. Har kanske blivit lite för mycket frukt denna vecka. Måste lära mig att inte äta så mycket. Aja ska klä på mig nu, uppdaterar sen.
Spinning gick jättebra! Tog i som fan idag och det märktes att det var jobbigt. Älskar spinning! Efteråt kom pappa o hämta mig, vi åkte in till nybroplan för att kolla nya World Class. Snyggt, fräscht och modernt. Får dock se om jag ska uppgradera mitt kort så jag kan gå där.
32 dagar kvar
fredag 8 maj 2009
torsdag 7 maj 2009
Torsdag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och färskpressad juice
Lunch: Sallad
Mellis: Bikini från blueberry
Middag: Fisksoppan från igår med bröd
Mellis: torkad mango
Dagens motion: Inget
Jävlar vad jag konsumerar produkter från Blueberry! Skulle behöva ett rabattkort eller nått. Dagen var iallafall lugn. Drog in till stan efter skolan och mötte upp pappa. Shoppa lite implus och drog sen hem för att göra nada resten av kvällen. Imorn blir det stan med AM. Tror vi tar en middag på cream. Kom just på att jag måste föra över lite pengar.
Lunch: Sallad
Mellis: Bikini från blueberry
Middag: Fisksoppan från igår med bröd
Mellis: torkad mango
Dagens motion: Inget
Jävlar vad jag konsumerar produkter från Blueberry! Skulle behöva ett rabattkort eller nått. Dagen var iallafall lugn. Drog in till stan efter skolan och mötte upp pappa. Shoppa lite implus och drog sen hem för att göra nada resten av kvällen. Imorn blir det stan med AM. Tror vi tar en middag på cream. Kom just på att jag måste föra över lite pengar.
onsdag 6 maj 2009
Onsdag
frukost: 2 mörka mackor med kalkon och paprika + färskpressad juice
Mellis: En liten smoothie från blueberry, gjord på jordgubbar, mango och banan. Mycket god!
Lunch: sandwish kit från blurberry
Mellis: några skivor torkad mango som jag köpte på blueberry. Syrligt och gott!
Middag: kommer bli fisksoppa med linser + mörkt bröd. En matsked mango-yoghurt glass
Dagens motion: 45 min spinning
Va på studiebesök med klassen vid nybroplan så passa på att köpa med mig lunch hem från blueberry. Köpte även lite kläder. Nu blir det Sofis mode och sen ska jag plugga matte för att kl 5 dra iväg till gymmet.
Spinningen gick bra. Efter maten tog mamma fram en ny yoghurt glass hon köpt. Den innehåller bara mangopure, yoghurt, socker och honung. Bra om man bortser från sockret. Iallafall så smakade jag en sked och vet ni vad? Det räckte, ville inte ha mer. Känns skönt att jag nu kan kontrolera mitt sötsug.
Mellis: En liten smoothie från blueberry, gjord på jordgubbar, mango och banan. Mycket god!
Lunch: sandwish kit från blurberry
Mellis: några skivor torkad mango som jag köpte på blueberry. Syrligt och gott!
Middag: kommer bli fisksoppa med linser + mörkt bröd. En matsked mango-yoghurt glass
Dagens motion: 45 min spinning
Va på studiebesök med klassen vid nybroplan så passa på att köpa med mig lunch hem från blueberry. Köpte även lite kläder. Nu blir det Sofis mode och sen ska jag plugga matte för att kl 5 dra iväg till gymmet.
Spinningen gick bra. Efter maten tog mamma fram en ny yoghurt glass hon köpt. Den innehåller bara mangopure, yoghurt, socker och honung. Bra om man bortser från sockret. Iallafall så smakade jag en sked och vet ni vad? Det räckte, ville inte ha mer. Känns skönt att jag nu kan kontrolera mitt sötsug.
tisdag 5 maj 2009
Tisdag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och färskpressad juice
Lunch: bara lite sallad i skolan
Mellis: omelett på 2 äggvitor med kalkon och paprika
Middag: kyckling med kokta morötter
Dagens motion: 5 km cykling
Jag testade att gör en omelett med bara äggvitor. Har hört att det ska vara mer kalori snålt utan gulan. Smakade iallfall väldigt gott. Något som jag kommer göra oftare. Idag blev det vila men i morgon blir det hårt!
Lunch: bara lite sallad i skolan
Mellis: omelett på 2 äggvitor med kalkon och paprika
Middag: kyckling med kokta morötter
Dagens motion: 5 km cykling
Jag testade att gör en omelett med bara äggvitor. Har hört att det ska vara mer kalori snålt utan gulan. Smakade iallfall väldigt gott. Något som jag kommer göra oftare. Idag blev det vila men i morgon blir det hårt!
måndag 4 maj 2009
Måndag
Frukost: ett glas färskpressad juice
Lunch: antar att det bara blir lite sallad i skolan
Mellis: Blev musli med yoghurt och honung
Middag: sallad med fårost och lite bacon
Dagens motion: spinning 60 min + 30 min cross, cykla 5 km
Ska snart dra till skolan. Första gången på över en månad jag inte kände för frukost. Tog typ två tuggor sen mådde jag bara illa. Har bara 2 lektioner idag så är snart hemma igen. Ska plugga på eftermiddagen och sen dra iväg till gymmet.
Lunch: antar att det bara blir lite sallad i skolan
Mellis: Blev musli med yoghurt och honung
Middag: sallad med fårost och lite bacon
Dagens motion: spinning 60 min + 30 min cross, cykla 5 km
Ska snart dra till skolan. Första gången på över en månad jag inte kände för frukost. Tog typ två tuggor sen mådde jag bara illa. Har bara 2 lektioner idag så är snart hemma igen. Ska plugga på eftermiddagen och sen dra iväg till gymmet.
söndag 3 maj 2009
Söndag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och gurka, färskpressad juice
Lunch: músli och yoghurt med honung
Mellis: lite nötter
Middag: wrapkit från blueberry! valde kyckling denna gång, samt dagens smothie till det.
Mellis: lite nötter och fläder
Dagens motion: nada
Har pluggat lite på förmiddagen för att senare åka in med mamma till stan. Shoppa kläder samt köpte med mig hem kvällens middag.
Lunch: músli och yoghurt med honung
Mellis: lite nötter
Middag: wrapkit från blueberry! valde kyckling denna gång, samt dagens smothie till det.
Mellis: lite nötter och fläder
Dagens motion: nada
Har pluggat lite på förmiddagen för att senare åka in med mamma till stan. Shoppa kläder samt köpte med mig hem kvällens middag.
lördag 2 maj 2009
Lördag
Okej, mitt humör idag, eller igår, är/var verkligen inte på topp!
Först försov jag mig och missa min träning, sen fick jag reda på att mina efterlängtade skor inte fanns i Sverige. Kan säga att jag verkligen är arg just nu. Varnar er att inte komma för nära, är rädd att jag kanske ska slå nån.
Är rädd nu att vägning imorgon inte kommer visa minus. Sen i torsdag har det inte varit bra. ingen träning, ingen cykling till skolan och kanske lite för stora portioner. Dock fick jag mig en cykeltur idag och spela lite fotboll. Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att vågen visar minus.
Gick och tog en powerwalk på 6 km efter maten. Känns lite bättre nu inför morgondagen.
Först försov jag mig och missa min träning, sen fick jag reda på att mina efterlängtade skor inte fanns i Sverige. Kan säga att jag verkligen är arg just nu. Varnar er att inte komma för nära, är rädd att jag kanske ska slå nån.
Är rädd nu att vägning imorgon inte kommer visa minus. Sen i torsdag har det inte varit bra. ingen träning, ingen cykling till skolan och kanske lite för stora portioner. Dock fick jag mig en cykeltur idag och spela lite fotboll. Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att vågen visar minus.
Gick och tog en powerwalk på 6 km efter maten. Känns lite bättre nu inför morgondagen.
fredag 1 maj 2009
Fredag
Frukost: färska hallon och jordgubbar med lite yoghurt och honung över.
Lunch: 2 stekta ägg
Mellis: 2 mörka mackor med korv o gurka + flädersaft
Middag: Sparrissoppa med pilgrimsmussla. Som efterrätt blev det jordgubbar, råkade dock smaka lite glass (fy!) nu känner jag ångest...
Dagens motion: Promenad med mamma o vovven. Blev en till promenad med mamma o vovven efter maten.
Sitter just nu på min altan och äter frukost. Ska bara kolla datorn lite och sen börja plugga. Ikväll blir det min hemgjorda sparrissoppa igen men denna gång ska vi prova på pilgrimsmusslor till.
Lunch: 2 stekta ägg
Mellis: 2 mörka mackor med korv o gurka + flädersaft
Middag: Sparrissoppa med pilgrimsmussla. Som efterrätt blev det jordgubbar, råkade dock smaka lite glass (fy!) nu känner jag ångest...
Dagens motion: Promenad med mamma o vovven. Blev en till promenad med mamma o vovven efter maten.
Sitter just nu på min altan och äter frukost. Ska bara kolla datorn lite och sen börja plugga. Ikväll blir det min hemgjorda sparrissoppa igen men denna gång ska vi prova på pilgrimsmusslor till.
torsdag 30 april 2009
onsdag 29 april 2009
Onsdag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och färskpressad juice
Lunch: Lite sallad
Mellis: 2 stekta ägg
Middag: fårostsallad
Dagens motion: Cykla till och från skolan, sprang runt på gympan, 45 min spinning, 10 min gym, 30 min booty och 30 min core.
Sitter just nu med am hemma hos mig och hjälper henne med matte. Vi ska snart dra iväg till gymmet.
Gud va skönt det var att träna ikväll. Booty var otroligt roligt. Ska definitivt försöka köra det varje vecka. Just nu kollar jag greys. Hade tänkt smaka mina nötter idag men det får vänta, kanske tar mig några imorgon. Är ju valborg så den ska spenderas med mamma o pappa. Först middag från broms och sen gå o kolla på en eld.
Lunch: Lite sallad
Mellis: 2 stekta ägg
Middag: fårostsallad
Dagens motion: Cykla till och från skolan, sprang runt på gympan, 45 min spinning, 10 min gym, 30 min booty och 30 min core.
Sitter just nu med am hemma hos mig och hjälper henne med matte. Vi ska snart dra iväg till gymmet.
Gud va skönt det var att träna ikväll. Booty var otroligt roligt. Ska definitivt försöka köra det varje vecka. Just nu kollar jag greys. Hade tänkt smaka mina nötter idag men det får vänta, kanske tar mig några imorgon. Är ju valborg så den ska spenderas med mamma o pappa. Först middag från broms och sen gå o kolla på en eld.
tisdag 28 april 2009
Tisdag
Frukost: 2 mackor med kalkon och gurka, färskpressad juice
Lunch: Blueberry med am! Blev deras macka och en bikini
Mellis: lite naturgodis och fläder
Middag: Fläsk med kokta morötter
Dagens motion: Morgonpromenad med mamma o vovven. Cykla till och från skolan
Har bara en lektion i skolan idag, dock är det ett nationellt prov... Efteråt ska jag o Am in mot stan för att äta lunch och chilla nere vid vattnet. Ska försöka se till att ta en till promenad ikväll.
Räknade ut att jag cyklar 5.22 km varje dag när jag ska till och från skolan. Känns skönt att veta, vore såklart bättre om jag gick denna sträcka. Men eftersom jag är så himla trött på morgonen så måste jag ta cykeln för att hinna. Dock med backen på vägen hem kan det bli riktigt jobbigt för magen, vilket är underbart!
Nu ska jag göra läxa och sen kolla DH. Köpte idag en ny påse nötmix men ska inte äta den ikväll eftersom jag tog mellis idag. Imorgon kanske jag unnar mig några få.
Lunch: Blueberry med am! Blev deras macka och en bikini
Mellis: lite naturgodis och fläder
Middag: Fläsk med kokta morötter
Dagens motion: Morgonpromenad med mamma o vovven. Cykla till och från skolan
Har bara en lektion i skolan idag, dock är det ett nationellt prov... Efteråt ska jag o Am in mot stan för att äta lunch och chilla nere vid vattnet. Ska försöka se till att ta en till promenad ikväll.
Räknade ut att jag cyklar 5.22 km varje dag när jag ska till och från skolan. Känns skönt att veta, vore såklart bättre om jag gick denna sträcka. Men eftersom jag är så himla trött på morgonen så måste jag ta cykeln för att hinna. Dock med backen på vägen hem kan det bli riktigt jobbigt för magen, vilket är underbart!
Nu ska jag göra läxa och sen kolla DH. Köpte idag en ny påse nötmix men ska inte äta den ikväll eftersom jag tog mellis idag. Imorgon kanske jag unnar mig några få.
måndag 27 april 2009
Måndag
Frukost: 2 mackor med kalkon o gurka. färskpressad juice
Lunch: Lite sallad i skolan.
Mellis: Jordgubbar med yoghurt och lite honung. Tog även en macka med korv och gurka innan jag drog till gymmet.
Middag: Fullkornspasta med morot- och tomatsås.
Dagens motion: cykla till och från skolan + spinning 60 min. Tog även en promenad med vovven.
Ny vecka, nya tag! Denna vecka blir det hårt. Booty och core på onsdag och spinning på lördag är vad som är planerat men ska även försöka klämma in 2 löprundor på torsdag o fredag.
7 veckor och 4 dagar kvar...
Lunch: Lite sallad i skolan.
Mellis: Jordgubbar med yoghurt och lite honung. Tog även en macka med korv och gurka innan jag drog till gymmet.
Middag: Fullkornspasta med morot- och tomatsås.
Dagens motion: cykla till och från skolan + spinning 60 min. Tog även en promenad med vovven.
Ny vecka, nya tag! Denna vecka blir det hårt. Booty och core på onsdag och spinning på lördag är vad som är planerat men ska även försöka klämma in 2 löprundor på torsdag o fredag.
7 veckor och 4 dagar kvar...
söndag 26 april 2009
Söndag
Frukost: 2 stekta ägg
Lunch: flädersaft och lite nötmix
Middag: Sparrissoppa med grillad torsk.
Mellis: Lite nötter och ett glas fläder.
Dagens motion: Blev bara en kvälls promenad med vovven. Är ju söndag så har legat på altanen, solat och bara chillat.
Nu ska jag sova, men imorgon blir den en kort skoldag och sen spinning kl halv 6. Tiden där emellan ska jag spendera i solen. Kanske gör lite läxa också, om jag känner för det. ;)
Lunch: flädersaft och lite nötmix
Middag: Sparrissoppa med grillad torsk.
Mellis: Lite nötter och ett glas fläder.
Dagens motion: Blev bara en kvälls promenad med vovven. Är ju söndag så har legat på altanen, solat och bara chillat.
Nu ska jag sova, men imorgon blir den en kort skoldag och sen spinning kl halv 6. Tiden där emellan ska jag spendera i solen. Kanske gör lite läxa också, om jag känner för det. ;)
Vecka 4
Nuvarande vikt: 75,0 kg
Sedan förra veckan: - 0,75 kg
Totalt: -3,5 kg
En smula besviken, men men, iallfall nått. Nästa vecka ska jag dra ner på matintaget. Känns som jag skulle kunna äta lite mindre. Vill hamna på minst 73,99 till nästa vecka. Mitt första mål var ju att komma ner till 70 kg och känns som jag närmar mig. Hoppas jag klarar det till avslutningen, den 9:e. Vore väldigt kul!
Sedan förra veckan: - 0,75 kg
Totalt: -3,5 kg
En smula besviken, men men, iallfall nått. Nästa vecka ska jag dra ner på matintaget. Känns som jag skulle kunna äta lite mindre. Vill hamna på minst 73,99 till nästa vecka. Mitt första mål var ju att komma ner till 70 kg och känns som jag närmar mig. Hoppas jag klarar det till avslutningen, den 9:e. Vore väldigt kul!
lördag 25 april 2009
Lördag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka, färskpressad juice
Lunch: Macka med kykling, bacon och sallad.
Middag: Grillspett med kykling, paprika och lök. Bulgursallad till det.
Dagens motion: Spinning 60 min. Otroligt jobbigt och helt jävla underbart! I morgon är det ju vägning så håller tummarna. Hoppas verkligen inte jag gått upp. Tror då inte det men tror inte heller att jag gått ner jättemycket.
Update: Blev orolig inför morgondagens vägning så jag bestämde mig för att ta en joggingtur. Blev hela 5 km. Så stolt över mig själv!
Lunch: Macka med kykling, bacon och sallad.
Middag: Grillspett med kykling, paprika och lök. Bulgursallad till det.
Dagens motion: Spinning 60 min. Otroligt jobbigt och helt jävla underbart! I morgon är det ju vägning så håller tummarna. Hoppas verkligen inte jag gått upp. Tror då inte det men tror inte heller att jag gått ner jättemycket.
Update: Blev orolig inför morgondagens vägning så jag bestämde mig för att ta en joggingtur. Blev hela 5 km. Så stolt över mig själv!
fredag 24 april 2009
Fredag!
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och färskpressad juice
Lunch: Lax med sallad, ett glas lemonad
Mellis: Bikini-smoothie + lite nötmix
Middag: lite keso, avokado, bulgur och sallad + nötmix
Dagens motion: Cykla till o från skolan, ska även strax åka in till stan med AM vilket kommer resultera i lite promenad. Blir även en fika från blueberry!
Lunch: Lax med sallad, ett glas lemonad
Mellis: Bikini-smoothie + lite nötmix
Middag: lite keso, avokado, bulgur och sallad + nötmix
Dagens motion: Cykla till o från skolan, ska även strax åka in till stan med AM vilket kommer resultera i lite promenad. Blir även en fika från blueberry!
torsdag 23 april 2009
Torsdag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka, färskpressad juice
Lunch: lite sallad
Mellis: 2 stekta ägg
Middag: Fisksoppa
Dagens motion: cykla till och från skolan, har även spelat basket med J
Tror även att jag kan ha fått min första besökare idag, någon vid namn AM kanske har hittat hit? ;)
Lunch: lite sallad
Mellis: 2 stekta ägg
Middag: Fisksoppa
Dagens motion: cykla till och från skolan, har även spelat basket med J
Tror även att jag kan ha fått min första besökare idag, någon vid namn AM kanske har hittat hit? ;)
onsdag 22 april 2009
Onsdag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka. samt färskpressad juice
Lunch: -
Mellis: 2 stekta ägg med sallad
Middag: fisksoppa med linser
Dagens motion: cykla till och från skolan
Känns som allt kommer på en gång, måste planera inför Spanien, flyg ska bokas, hotell på slutet ska bokas, Bilskolan i dalarna ska bokas och inte nog med det har jag 2 prov. Hur tusan ska jag klämma in gymmet? Får bli en löparrunda senare ikväll.
Lunch: -
Mellis: 2 stekta ägg med sallad
Middag: fisksoppa med linser
Dagens motion: cykla till och från skolan
Känns som allt kommer på en gång, måste planera inför Spanien, flyg ska bokas, hotell på slutet ska bokas, Bilskolan i dalarna ska bokas och inte nog med det har jag 2 prov. Hur tusan ska jag klämma in gymmet? Får bli en löparrunda senare ikväll.
tisdag 21 april 2009
Tisdag
frukost: 2 pumpa bröd med kalkon och gurka
Lunch: sallad
Mellis: yoghurt med musli
Middag: kycklingfiler med guacamole
Mellis:
Dagens motion: cyklade till och från skolan
Första gången på ett bra tag jag inte har känt av något sötsug. Är mest sugen på morötter idag. Nu väntar DH på mig.
Imorgon blir det förhoppningsvis booty + core. Har dock prov på torsdag så får se om jag hinner. Ska försöka för vill verkligen träna.
Lunch: sallad
Mellis: yoghurt med musli
Middag: kycklingfiler med guacamole
Mellis:
Dagens motion: cyklade till och från skolan
Första gången på ett bra tag jag inte har känt av något sötsug. Är mest sugen på morötter idag. Nu väntar DH på mig.
Imorgon blir det förhoppningsvis booty + core. Har dock prov på torsdag så får se om jag hinner. Ska försöka för vill verkligen träna.
måndag 20 april 2009
söndag 19 april 2009
Vecka 3
Att det redan gått 3 veckor. Helt sjukt!
Idag är det söndag vilket är = vägning.
Vägde mig ju i onsdag, vilket jag egentligen inte borde ha gjort, och blev då glatt överraskad. Fick då i morse lite ångest att jag kanske hade gått upp. Men hur glad blev inte jag när vågen visade ytterliggare minus!
Start vikt: 78,5 kg
Vikt vecka 2: 77,15 kg
Nuvarande vikt: 75,75 kg
- 1,4 kg sen förra veckan
Total viktminskning: - 2,75 kg
Idag är det söndag vilket är = vägning.
Vägde mig ju i onsdag, vilket jag egentligen inte borde ha gjort, och blev då glatt överraskad. Fick då i morse lite ångest att jag kanske hade gått upp. Men hur glad blev inte jag när vågen visade ytterliggare minus!
Start vikt: 78,5 kg
Vikt vecka 2: 77,15 kg
Nuvarande vikt: 75,75 kg
- 1,4 kg sen förra veckan
Total viktminskning: - 2,75 kg
lördag 18 april 2009
fredag 17 april 2009
Fredag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon samt färskpressad juice
Lunch: köttfärs, majs, gräddfil, lök, tomatsås och 4 nachos(fy!) till det.
Mellis: 2 mörka mackor med kalkon och gurka.
Middag:
Dagens motion: Cykla till skolan och tillbaka. Om några timmar ska J och jag spela basket. Imorgon blir det spinning + gym med AM.
Lunch: köttfärs, majs, gräddfil, lök, tomatsås och 4 nachos(fy!) till det.
Mellis: 2 mörka mackor med kalkon och gurka.
Middag:
Dagens motion: Cykla till skolan och tillbaka. Om några timmar ska J och jag spela basket. Imorgon blir det spinning + gym med AM.
torsdag 16 april 2009
torsdag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka
Lunch: lite morötter, majs och groddar.
Mellis: 2 mörka mackor med kalkon, gurka o sallad samt mormors flädersaft till det.
Middag: Sjukt god sparrissopppa med croque monsieur och päron tart till efterrätt. allt från broms.
Dagens motion: Cykla till skolan och tillbaka. Spela basket med J i 1,5 timmar. Nu ska jag gå ut med vovven på lång promenad.
Lunch: lite morötter, majs och groddar.
Mellis: 2 mörka mackor med kalkon, gurka o sallad samt mormors flädersaft till det.
Middag: Sjukt god sparrissopppa med croque monsieur och päron tart till efterrätt. allt från broms.
Dagens motion: Cykla till skolan och tillbaka. Spela basket med J i 1,5 timmar. Nu ska jag gå ut med vovven på lång promenad.
onsdag 15 april 2009
Onsdag
Frukost: 2 mörka mackor med ost + färskpressad juice
Lunch: Pizzasallad, morötter och groddar
Mellis: 2 stekta ägg med bröd, gurka och sallad
Middag:
Motion: Cyklade till och hem från skolan idag
Gick förbi vågen idag och kunde inte stå emot...
Men hur glad blev inte jag när den visade 75,9 kg!
Lunch: Pizzasallad, morötter och groddar
Mellis: 2 stekta ägg med bröd, gurka och sallad
Middag:
Motion: Cyklade till och hem från skolan idag
Gick förbi vågen idag och kunde inte stå emot...
Men hur glad blev inte jag när den visade 75,9 kg!
tisdag 14 april 2009
måndag 13 april 2009
Dagen i ord
Broccolipaj, basket, jordgubbar, kyckling, promenad och en avslutning med ett stort glas färskpressad juice.
söndag 12 april 2009
Vecka 2
Dags för vägning!
Vikt: 77,15 kg
+ 0,4 kg sen förra veckan.
Var otroligt rädd innan jag skulle ställa mig på vågen. Trodde verkligen jag hade gått upp minst 1 kg. Ni kan förstå hur lättad jag blev när jag till slut kollade ner. Så mycket påskmat som jag ätit denna helg är det verkligen ett mirakel. Måste ha varit all basket med J. Som vi även körde i dag 3 timmar.
På onsdag börjar skolan. Kommer att försöka cykla varje dag. Imorgon blir det spinning halv 6 men nu hallon och yoghurt.
Vikt: 77,15 kg
+ 0,4 kg sen förra veckan.
Var otroligt rädd innan jag skulle ställa mig på vågen. Trodde verkligen jag hade gått upp minst 1 kg. Ni kan förstå hur lättad jag blev när jag till slut kollade ner. Så mycket påskmat som jag ätit denna helg är det verkligen ett mirakel. Måste ha varit all basket med J. Som vi även körde i dag 3 timmar.
På onsdag börjar skolan. Kommer att försöka cykla varje dag. Imorgon blir det spinning halv 6 men nu hallon och yoghurt.
lördag 11 april 2009
Lördag
Påskafton = otroligt god mat som avnjöts med hela familjen.
Fick jättefina träningskläder i påskpresent så nu blir jag extra snygg när jag tränar.
Blev inge spinning idag utan körde istället basket med J i 3 timmar. Vi tog även en lång cykeltur, gunga lite och snacka om sommarlovet. Spanien i en månad kommer blir väldigt härligt. Sen 4 dagar i party staden Barcelona på slutet kommer sitta perfekt.
Fick jättefina träningskläder i påskpresent så nu blir jag extra snygg när jag tränar.
Blev inge spinning idag utan körde istället basket med J i 3 timmar. Vi tog även en lång cykeltur, gunga lite och snacka om sommarlovet. Spanien i en månad kommer blir väldigt härligt. Sen 4 dagar i party staden Barcelona på slutet kommer sitta perfekt.
fredag 10 april 2009
Långfredag
Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka
Middag: grillad lax och sallad
Idag var jag inte alls lika sugen på sötsaker. Iallafall tills kl 6. För då drog jag i mig lite vaniljglass...
Motion: 2 timmar basket med J + en cykeltur.
Om jag orkar upp imorgon drar jag med mamma o pappa till hallen för att handla påskmat. Sen får jag se om jag går på spinning halv 12.
Middag: grillad lax och sallad
Idag var jag inte alls lika sugen på sötsaker. Iallafall tills kl 6. För då drog jag i mig lite vaniljglass...
Motion: 2 timmar basket med J + en cykeltur.
Om jag orkar upp imorgon drar jag med mamma o pappa till hallen för att handla påskmat. Sen får jag se om jag går på spinning halv 12.
torsdag 9 april 2009
Det som gick så bra
Har suttit och tittat på den där jävla glassen nu i 10 min. Idag har verkligen inte varit en bra dag. Hjälpte mormor att baka bullar till påsk. När dom var klara så smakade jag en och sen en till!
Fattar inte vad jag håller på med?! Tack gode gud att dom va små men ändå liksom. Jag som hade klarat mig så bra hittills. Bara ätit gurka o jordgubbar. Vet verkligen inte hur jag ska klara mig igenom påsk. Kommer inte bli en bra vägning på söndag kan jag säga redan nu.
Håller just nu på att fixa min iPod så jag kan dra ut o springa imorgon. Känner inte för att gå till gymmet just nu. Men på lördag kör jag iallafall mitt gamla vanliga pass.
Fattar inte vad jag håller på med?! Tack gode gud att dom va små men ändå liksom. Jag som hade klarat mig så bra hittills. Bara ätit gurka o jordgubbar. Vet verkligen inte hur jag ska klara mig igenom påsk. Kommer inte bli en bra vägning på söndag kan jag säga redan nu.
Håller just nu på att fixa min iPod så jag kan dra ut o springa imorgon. Känner inte för att gå till gymmet just nu. Men på lördag kör jag iallafall mitt gamla vanliga pass.
onsdag 8 april 2009
Onsdag
Frukost: 2 mackor med kalkon o gurka samt färskpressad juice till det.
Lunch: Blueberry sandwich kit
Mellis: Valnöts bröd med kalkon
Middag: Linsoppa med valnöts bröd
Motion:
Ska ta en tur på stan idag och sen dra till gymmet kl 6. Tänkte testa core idag.
Update: Core va fett jobbigt! tack gode gud att det bara varade i 30 min. Men tänker definitivt köra det igen.
Nu ska jag läsa nya Elle och äta jordgubbar.
Lunch: Blueberry sandwich kit
Mellis: Valnöts bröd med kalkon
Middag: Linsoppa med valnöts bröd
Motion:
Ska ta en tur på stan idag och sen dra till gymmet kl 6. Tänkte testa core idag.
Update: Core va fett jobbigt! tack gode gud att det bara varade i 30 min. Men tänker definitivt köra det igen.
Nu ska jag läsa nya Elle och äta jordgubbar.
tisdag 7 april 2009
Tisdag
Frukost: 3 mörka mackor med kalkon o gurka samt färskpressad juice
Lunch: yoghurt och musli
Middag: grillad kyckling med gröna bönor + ett äpple
Dagens motion:
Har spelat basket med J i 3 timmar. Skulle på gym idag men är ju så fint väder idag att jag skippar det o kör imorgon istället. Ska ändå regna imorn så. Får ta o bli en lång promenad med vovven nu.
Lunch: yoghurt och musli
Middag: grillad kyckling med gröna bönor + ett äpple
Dagens motion:
Har spelat basket med J i 3 timmar. Skulle på gym idag men är ju så fint väder idag att jag skippar det o kör imorgon istället. Ska ändå regna imorn så. Får ta o bli en lång promenad med vovven nu.
måndag 6 april 2009
Måndag
Frukost/lunch: 4 mörka mackor med kalkon o gurka
Mellis: Knäcke med kalkon o gurka
Middag: Fullkornspasta med morot- och tomatsås.
Vakna mycket sent idag. Runt 1 tror jag. Men redan 30 min senare var jag på planen o spelade basket med J i solen. Härligt väder idag.
Sen på kvällen åkte jag o körde spinning. Var bara 6 pers på klassen idag. Blir bara färre o färre ju finare väder.
Mellis: Knäcke med kalkon o gurka
Middag: Fullkornspasta med morot- och tomatsås.
Vakna mycket sent idag. Runt 1 tror jag. Men redan 30 min senare var jag på planen o spelade basket med J i solen. Härligt väder idag.
Sen på kvällen åkte jag o körde spinning. Var bara 6 pers på klassen idag. Blir bara färre o färre ju finare väder.
söndag 5 april 2009
vecka 1
Insåg idag att en vecka har gått. Tiden går verkligen fort när man har roligt.. ;)
Vägde mig i eftermiddags och vågen visade 76,75 kg!
Minus hela 1,75 kg. Helt jävla underbart.
Kul att se att det händer något. Inte mycket men tycker ändå att det är väldigt bra för första vecka. Vill ju försöka gå ner 1 kg / vecka.
Vägde mig i eftermiddags och vågen visade 76,75 kg!
Minus hela 1,75 kg. Helt jävla underbart.
Kul att se att det händer något. Inte mycket men tycker ändå att det är väldigt bra för första vecka. Vill ju försöka gå ner 1 kg / vecka.
Söndag
Frukost: pumpabröd med kalkon och gurka
Lunch: Den egen gjorda yoghurtglassen från igår. ( god blev den faktiskt)
Mellis: 2 mörka mackor med ägg på
Middag: lite fläskfilé, bulgur och grillad paprika.
Blev inte så mycket middag. Ska nu istället gå ner o äta jordgubbar. Vet inte hur många jag ätit denna vecka.
Imorgon blir det träning antagligen på dagen eller på kvällen. Får se vad jag känner för.
Lunch: Den egen gjorda yoghurtglassen från igår. ( god blev den faktiskt)
Mellis: 2 mörka mackor med ägg på
Middag: lite fläskfilé, bulgur och grillad paprika.
Blev inte så mycket middag. Ska nu istället gå ner o äta jordgubbar. Vet inte hur många jag ätit denna vecka.
Imorgon blir det träning antagligen på dagen eller på kvällen. Får se vad jag känner för.
lördag 4 april 2009
Lördag
Frukost: Macka med kalkon o gurka samt färsk pressad juice
Lunch: Blueberry sandwich kit
Mellis: 1 äpple
Middag:
Motion:
Spinning på worldclass
3 timmars promenad med Nellie och lite basketspelande med J
Snart kommer AM hit och vi ska laga lite mat. Tänkte testa att göra en nyttig glass jag hittat ett recept för.
Lunch: Blueberry sandwich kit
Mellis: 1 äpple
Middag:
Motion:
Spinning på worldclass
3 timmars promenad med Nellie och lite basketspelande med J
Snart kommer AM hit och vi ska laga lite mat. Tänkte testa att göra en nyttig glass jag hittat ett recept för.
fredag 3 april 2009
torsdag 2 april 2009
Torsdag
Frukost: 3 mörka mackor med ost samt färskpressad juice
Lunch: pizzasallad o groddar + 2 knäckebröd
mellis: yoghurt o musli
middag: ?
Kl 7 ska jag o P på power spinning.
I morgon har ju AM lovat att köpa gymkort. Tror tyvärr inte detta kommer hända. Om hon inte gör det blir jag lite besviken. Försöker ju bara hjälpa henne men snart orkar jag inte längre tjata. Önskar själv att nån kunde stå o skrika på mig varje gång jag känner mig sugen. Får istället klara mig själv.
Lunch: pizzasallad o groddar + 2 knäckebröd
mellis: yoghurt o musli
middag: ?
Kl 7 ska jag o P på power spinning.
I morgon har ju AM lovat att köpa gymkort. Tror tyvärr inte detta kommer hända. Om hon inte gör det blir jag lite besviken. Försöker ju bara hjälpa henne men snart orkar jag inte längre tjata. Önskar själv att nån kunde stå o skrika på mig varje gång jag känner mig sugen. Får istället klara mig själv.
onsdag 1 april 2009
Aj
Hade Beep-test i skolan idag. Gick åt helvete. Klarade G men vill ju ha VG om jag ska ha chans på det i betyg. Lunchen i skolan bestod av pizzasallad. Fick världens tandvärk på vägen hem. Kan inte dricka kallt vatten. Det bara ilar till i tanden. Nej usch!
Orkade inte träna sen, la mig istället i soffan o kolla Gossip Girl.
Middag blev en god kycklingsoppa.
Ikväll blir det greys o jordgubbar.
Orkade inte träna sen, la mig istället i soffan o kolla Gossip Girl.
Middag blev en god kycklingsoppa.
Ikväll blir det greys o jordgubbar.
tisdag 31 mars 2009
dumma puff!
Varför kom min idiotisk skola på att dom skulle börja servera kalaspuffar?! Jag som inte ätit dom på typ 7 år var ju bara tvungen att smacka lite..
Efter skolan åker jag in med N till stan o kolla runt. Sen satte vi oss o fika på Blueberry. Togg deras sandwish kit, å så god den är.
När jag kom hem hade mamma köpte mat från B. Helt underbar mat säger jag bara. Blev paprika soppa med linser med rotfrukt sallad till. Ikväll blir det gurka och Desperates Houseviwes.
Spiningen igår gick bra. Kunde tagit i mer.
Efter skolan åker jag in med N till stan o kolla runt. Sen satte vi oss o fika på Blueberry. Togg deras sandwish kit, å så god den är.
När jag kom hem hade mamma köpte mat från B. Helt underbar mat säger jag bara. Blev paprika soppa med linser med rotfrukt sallad till. Ikväll blir det gurka och Desperates Houseviwes.
Spiningen igår gick bra. Kunde tagit i mer.
måndag 30 mars 2009
Spinning
Om ca en timme ska jag åka iväg till World Class och ta ett spinningpass med pappa. Förhoppningsvis kommer min kompis AM köpa kort snart så jag kan träna med någon i min egen ålder. Dock har hon skjutit på det i över en månad nu. Kom fram till mig idag o sa att hon ska köpa det på fredag. Tror tyvärr inte att det kommer hända. Vilket är mycket tråkigt.
Frukost: 2 mörka mackor med korv
Lunch: morötter, pizzasallad och bönor.
Mellis: 4 mörka mackor med korv
Middag:
Frukost: 2 mörka mackor med korv
Lunch: morötter, pizzasallad och bönor.
Mellis: 4 mörka mackor med korv
Middag:
En ny start
Dags att ta tag i något för en gång skull i mitt liv. tänkte därför ta o starta en "viktblogg". Kommer skriva ner vad jag äter samt hur dagens motion såg ut. Mest för att jag själv ska kunna se hur mycket jag drar i mig. Sen försökte jag göra detta i en fin liten bok men insåg att det inte håller eftersom jag skriver så fult. Ska nu testa att göra det genom en blogg. Spenderar ändå så mycket tid framför datorn.
Start vikt: 78,5
Mål 1: 70
Ska försöka klara det på 8 veckor. Kommer bli hårt men jag ska kämpa.
Start vikt: 78,5
Mål 1: 70
Ska försöka klara det på 8 veckor. Kommer bli hårt men jag ska kämpa.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)