söndag 31 maj 2009

vecka 9

vikt vecka 8: 72,3 kg

Nuvarande vikt: 71,25 kg

minus sedan förra vecka: 1,05 kg

Totalt: - 7,25 kg

Kvar till mål 1: 1,23 kg!

Bra jobbat!

fredag 29 maj 2009

Fredag

Vet att jag varit dålig på att blogga den senaste veckan. Har varit så mycket på gång. Man kan säga att jag har lova nu. Tror inte jag kommer orka blogga under sommaren. Kommer dock att fortsätta med min vägning varje söndag. Tror att jag är redo att släppa bloggen för att åka på semester. Kommer vara borta i 1 1/2 månad.

Imorn blir det spinning, basket och simning. Nu ska jag ut o fira sommaren!

onsdag 27 maj 2009

Onsdag

Frukost: macka med kalkon och juice
Lunch: lite sallad
Mellis: frukost sallad och 2 mackor med tomatmarmelad + lite nötter
Middag: Kyckling och grillad paprika + lite yoghurt

Dagens motion: cykla 5 km

tisdag 26 maj 2009

Tisdag

Frukost: 2 mackor med kalkon + juice
Mellis: lite nötter
Lunch: lite mer nötter
Mellis: Fruktsallad med banan, jordgubbar och äpple :)
Middag: grillad kyckling och paprika

dagens motion: Cykla 5 km

måndag 25 maj 2009

Måndag

Ny vecka, nya tag!

Frukost: 2 mackor med korv + juice
Lunch: omelett med lite ost
Mellis:
Middag:

Dagens motion: Cykla 5 km, spinning 60 min

söndag 24 maj 2009

Vecka 8

Nuvarande vikt: 72,3 kg

vikt vecka 7: 72,7 kg

- 0,4 kg

Kvar till mål 1: 2,3 kg !


lördag 23 maj 2009

Lördag

Imorn är söndag = vägning

Är röda vecka nu så har något att skylla på om jag gått upp. Vilken har jag. Eller iallafall stått still.

Blev spinning idag. På måndag igen, Om jag hinner vilket jag ska!

fredag 22 maj 2009

Fredag

Frukost: citron yoghurt
Lunch: nått i stan
Middag:

Har inte tid att hålla på med bloggen just nu, men det kommer.

torsdag 21 maj 2009

Torsdag

Igår fyllde min bror år så jag åt bla kött och tårta. Gott va det men efteråt fick jag väldigt ont i magen. och jag åt inte ens mycket! Väldigt bra tycker jag. Älskar att kroppen säger emot.

Brunch: 2 mackor med keso, citron yoghurt och juice
Middag:

onsdag 20 maj 2009

Tisdag

Är ju tekniskt sett onsdag, men men.

Frukost: 2 mörka mackor med korv + juice
Lunch: lite sallad med kyckling
Mellis: bikini och kaka
Middag: spenatpaj
Mellis: nötter + fläder

Har varit dåligt med bloggen men det kommer snart igen

måndag 18 maj 2009

Måndag

Har ätit bra idag.

söndag 17 maj 2009

Söndag

Frukost: en macka med korv + juice
Lunch: 2 stekta ägg
Mellis: lite sojabönor
Middag: sparrissoppa med fisk

Dagens motion: nada, det är ju söndag!

Kan inte fatta att jag har hålt på i 7 veckor?! Vet inte om jag kan avgöra om jag mår bättre av att äta nyttigt. Har iallafall nästan inget sötsug kvar. Bara lite då och då ;) Imorgon går jag in på vecka 7 och kommer tyvärr inte kunna träna halv 6. Har stort prov på tisdag så måste plugga. Annars en ganska lugn vecka. L fyller år på tisdag så åste fixa nått.

Vecka 7

vikt vecka 6: 73,6 kg

Nuvarande vikt: 72,7 kg

Sedan förra veckan: - 0,9 kg

totalt: - 5,8 kg

Kvar till mål1: 2,7 kg

Här spelar vi inte på stora marginaler. Att gå ner 0,9 kg per vecka håller jag ju väldigt bra. Tror ju varje vecka att jag har gått upp. Måste börja tro på mig själv, men annars funkar ju detta ganska bra.

lördag 16 maj 2009

Lördag

Frukost: 2 mörka mackor med korv + färskpressad juice
Lunch: färska jordgubbar med yoghurt och honung
Mellis: lite bröd
Middag: grillad kyckling, lök och paprika med såser + ett glas vitt vin

Dagens motion: promenad med vovven + spinning 60 min

Idag var en mycket skön dag. Tränade på morgonen och pluggade sen i solen resten av dagen. Imorgon är det söndag.. vägning står på schemat. Är som vanligt lika orolig men denna gång vet jag att det inte har gått bra. Aja vi får se. Ska kolla robinson nu ;)

fredag 15 maj 2009

Fredag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och gurka
Lunch: lite sallad
Mellis: färsk jordgubbar med yoghurt och honung
Middag:

Dagens motion: Nada

Sitter just nu i solen och äter min sena lunch/mellis. Ska plugga lite spanska nu och sen senare in till stan och möta mamma. Blir sen även en middag någonstans på stan. Kanske PUB eller cream. Ska även försöka köpa hem helgmixen från blueberry. Är ju så himla god. Köper kanske även lite torkad mango. Var ett tag sedan jag åt de. Imorn blir det som vanligt spinning. Sett fram emot det hela veckan.

torsdag 14 maj 2009

Torsdag

frukost: 2 mörka mackor med kalkon och gurka
Lunch: En bikini och en blueberry sandwish
Mellis: lite valnötter
Middag: grillad lax, quinoa (?) sallad

Dagens motion: Cykla 5 km

Ska snart åka till skolan för en kort lektion. Sen är det raka vägen hem och plugga!

onsdag 13 maj 2009

Vinner ju aldrig nått.. men nu kanske;)




Just nu pågår en tävling på Ett dussin pannor, du kan vinna en vit Omron Walking style II.
Kan bäras runt halsen eller i fickan, sportbh:n eller tillochmed i ryggsäck och handväska.
Har sju dagars minne och funktioner som inte bara räknar antal steg utan antal snabba steg (rask taskt dvs pulsförhöjande).
Den räknar distans, kaloriförbrukning och gram fett som det motsvarar.
Är lätt och har också en klocka.
Var med och tävla du med på www.ettdussinpannor.blogspot.com

Onsdag

Frukost: 2 mackor med kalkon och gurka samt färskpressad juice
Lunch: En banan
Mellis: Ett stekt ägg, 3 mörka mackor med korv och gurka
Middag: Färska räkor med avokado, mango, lime och koriander

Dagena motion: cykla 5 km

Idag är ingen bra dag. Har bara två lektioner och vill nästan inte gå. Dock är den ena idrott och jag vill verkligen ha bra betyg så måste nog gå. Eftersom varken F eller L kommer till skolan så blir det att ta med lunch. Har tyvärr bara en banan hemma så det får räcka. När jag kommer hem sen måste jag plugga. Sen ska jag även försöka hinna med ett spinning pass.

tisdag 12 maj 2009

Tisdag

Frukost: 2 stekta ägg och 2 mackor med kalkon samt färskpressad juice
Lunch: lite pasta sallad med kyckling som smaka skit!
Mellis: musli och yoghurt med honung + lite nötter
Middag: Kyckling med kokta morötter
Mellis: En banan

Dagens motion: Cykla 5 km. 2 promenader med vovven.

måndag 11 maj 2009

Måndag

Ny vecka, nya tag!

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och gurka + färskpressad juice
Lunch: Lite sallad
Mellis: 2 stekta ägg + lite valnötter
Middag: Fullkornspasta med paprika, lök och kalkon.

Dagens motion: Cykla 5 km + spinning 60 min

Sitter just nu och pluggar lite matte. Nationella imorgon. Känns ändå ganska bra. Ska om 2 timmar åka iväg till gymmet. Annars händer det inte så mycket. Ska se till att kämpa hela denna vecka. Vill gärna se 1 kilo minus på söndag.

söndag 10 maj 2009

Söndag

Frukost/lunch: 2 stekta ägg + ett stort glas färskpressad juice
Middag: Grillad lax med turkisk yoghurt och sallad
Mellis: 1 morot

Dagens motion: nada

Vakna så sent att det fick bli en brunch. Har verkligen inte känt mig hungrig idag. Åt ju ägg för 3 timmar sedan och känner mig fortfarande mätt. Nu ska jag åka och handla middag. Som ni ser blir det grillad lax!

Vecka 6

Start vikt: 78,5 kg

Vikt vecka 5: 74,4 kg

Nuvarande vikt: 73,6 kg

sedan förra veckan - 0,8 kg

Totalt: - 4,9 kg

Tydligen har inte mitt stora matintag påverkat vilket känns skönt. Kan bero på att jag konsumerat så mycket frukt. Älskar ju frukt i alla dess former. Avslutningen närmar sig och jag ser positivt till att nå mitt första mål. Bara 3,6 kg kvar ju! Detta kommer jag att klara lätt! Kom igen nu!

Har ungefär 4 veckor på mig. Alltså strax under 1 kilo per vecka. 0.9 kg för att vara exakt.

Nu kör vi!

lördag 9 maj 2009

Lördag

Frukost: 4 mörka mackor med kalkon och gurka. färskpressad juice
Mellis: Tog ett litet glas champange på invigningen
Lunch: En bikini!
Mellis: 1 morot
Middag: Kycklingspett med lök, paprika och champinjoner. Sallad till och turkisk yoghurt.
Mellis: 3 st jorgubbar

Dagens motion: 60 min spinning

Ska strax åka till gymmet och köra spinning. Imorgon är det ju vägning och jag är lika orolig som vanligt. Men med tanke på hur mycket jag ätit denna vecka är det ett mirakel om jag har ståt still. Har kanske blivit lite för mycket frukt denna vecka. Måste lära mig att inte äta så mycket. Aja ska klä på mig nu, uppdaterar sen.

Spinning gick jättebra! Tog i som fan idag och det märktes att det var jobbigt. Älskar spinning! Efteråt kom pappa o hämta mig, vi åkte in till nybroplan för att kolla nya World Class. Snyggt, fräscht och modernt. Får dock se om jag ska uppgradera mitt kort så jag kan gå där.

32 dagar kvar

fredag 8 maj 2009

Fredag

Frukost: 2 stekta ägg
Lunch: Lite kycklingsoppa och sallad
Mellis: Bikini
Middag: Fullkornspasta med tomat- och morotssås
Mellis: torkad mango

Dagens motion: cykla 5 km

Kvällen ska spenderas med en bok och mango.

torsdag 7 maj 2009

Torsdag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och färskpressad juice
Lunch: Sallad
Mellis: Bikini från blueberry
Middag: Fisksoppan från igår med bröd
Mellis: torkad mango

Dagens motion: Inget

Jävlar vad jag konsumerar produkter från Blueberry! Skulle behöva ett rabattkort eller nått. Dagen var iallafall lugn. Drog in till stan efter skolan och mötte upp pappa. Shoppa lite implus och drog sen hem för att göra nada resten av kvällen. Imorn blir det stan med AM. Tror vi tar en middag på cream. Kom just på att jag måste föra över lite pengar.

onsdag 6 maj 2009

Onsdag

frukost: 2 mörka mackor med kalkon och paprika + färskpressad juice
Mellis: En liten smoothie från blueberry, gjord på jordgubbar, mango och banan. Mycket god!
Lunch: sandwish kit från blurberry
Mellis: några skivor torkad mango som jag köpte på blueberry. Syrligt och gott!
Middag: kommer bli fisksoppa med linser + mörkt bröd. En matsked mango-yoghurt glass

Dagens motion: 45 min spinning

Va på studiebesök med klassen vid nybroplan så passa på att köpa med mig lunch hem från blueberry. Köpte även lite kläder. Nu blir det Sofis mode och sen ska jag plugga matte för att kl 5 dra iväg till gymmet.

Spinningen gick bra. Efter maten tog mamma fram en ny yoghurt glass hon köpt. Den innehåller bara mangopure, yoghurt, socker och honung. Bra om man bortser från sockret. Iallafall så smakade jag en sked och vet ni vad? Det räckte, ville inte ha mer. Känns skönt att jag nu kan kontrolera mitt sötsug.

tisdag 5 maj 2009

Tisdag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och färskpressad juice
Lunch: bara lite sallad i skolan
Mellis: omelett på 2 äggvitor med kalkon och paprika
Middag: kyckling med kokta morötter

Dagens motion: 5 km cykling

Jag testade att gör en omelett med bara äggvitor. Har hört att det ska vara mer kalori snålt utan gulan. Smakade iallfall väldigt gott. Något som jag kommer göra oftare. Idag blev det vila men i morgon blir det hårt!

måndag 4 maj 2009

Måndag

Frukost: ett glas färskpressad juice
Lunch: antar att det bara blir lite sallad i skolan
Mellis: Blev musli med yoghurt och honung
Middag: sallad med fårost och lite bacon

Dagens motion: spinning 60 min + 30 min cross, cykla 5 km

Ska snart dra till skolan. Första gången på över en månad jag inte kände för frukost. Tog typ två tuggor sen mådde jag bara illa. Har bara 2 lektioner idag så är snart hemma igen. Ska plugga på eftermiddagen och sen dra iväg till gymmet.

söndag 3 maj 2009

Söndag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och gurka, färskpressad juice
Lunch: músli och yoghurt med honung
Mellis: lite nötter
Middag: wrapkit från blueberry! valde kyckling denna gång, samt dagens smothie till det.
Mellis: lite nötter och fläder

Dagens motion: nada

Har pluggat lite på förmiddagen för att senare åka in med mamma till stan. Shoppa kläder samt köpte med mig hem kvällens middag.

Vecka 5

Nuvarande vikt: 74,4 kg

- 0.6 kg sen förra veckan

Totalt - 4,1 kg

Är så klart inte nöjd, men glad att det iallafall visade minus!

5 veckor och 2 dagar kvar ( 7 veckor)

lördag 2 maj 2009

Lördag

Okej, mitt humör idag, eller igår, är/var verkligen inte på topp!

Först försov jag mig och missa min träning, sen fick jag reda på att mina efterlängtade skor inte fanns i Sverige. Kan säga att jag verkligen är arg just nu. Varnar er att inte komma för nära, är rädd att jag kanske ska slå nån.

Är rädd nu att vägning imorgon inte kommer visa minus. Sen i torsdag har det inte varit bra. ingen träning, ingen cykling till skolan och kanske lite för stora portioner. Dock fick jag mig en cykeltur idag och spela lite fotboll. Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att vågen visar minus.

Gick och tog en powerwalk på 6 km efter maten. Känns lite bättre nu inför morgondagen.

fredag 1 maj 2009

Fredag

Frukost: färska hallon och jordgubbar med lite yoghurt och honung över.
Lunch: 2 stekta ägg
Mellis: 2 mörka mackor med korv o gurka + flädersaft
Middag: Sparrissoppa med pilgrimsmussla. Som efterrätt blev det jordgubbar, råkade dock smaka lite glass (fy!) nu känner jag ångest...

Dagens motion: Promenad med mamma o vovven. Blev en till promenad med mamma o vovven efter maten.

Sitter just nu på min altan och äter frukost. Ska bara kolla datorn lite och sen börja plugga. Ikväll blir det min hemgjorda sparrissoppa igen men denna gång ska vi prova på pilgrimsmusslor till.