torsdag 30 april 2009

Torsdag

Frukost: 2 stekta ägg med färskpressad juice till
Lunch: lite pizzasallad och groddar
Mellis:
Middag:

Dagens motion: Morgonpromenad med mamma o vovven.

Ska snart åka in till stan och möta upp mamma. Vi ska bla till hallen så jag tänkte köpa lite jordgubbar och hallon mm.

onsdag 29 april 2009

Onsdag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och färskpressad juice
Lunch: Lite sallad
Mellis: 2 stekta ägg
Middag: fårostsallad

Dagens motion: Cykla till och från skolan, sprang runt på gympan, 45 min spinning, 10 min gym, 30 min booty och 30 min core.

Sitter just nu med am hemma hos mig och hjälper henne med matte. Vi ska snart dra iväg till gymmet.

Gud va skönt det var att träna ikväll. Booty var otroligt roligt. Ska definitivt försöka köra det varje vecka. Just nu kollar jag greys. Hade tänkt smaka mina nötter idag men det får vänta, kanske tar mig några imorgon. Är ju valborg så den ska spenderas med mamma o pappa. Först middag från broms och sen gå o kolla på en eld.

tisdag 28 april 2009

Tisdag

Frukost: 2 mackor med kalkon och gurka, färskpressad juice
Lunch: Blueberry med am! Blev deras macka och en bikini
Mellis: lite naturgodis och fläder
Middag: Fläsk med kokta morötter

Dagens motion: Morgonpromenad med mamma o vovven. Cykla till och från skolan

Har bara en lektion i skolan idag, dock är det ett nationellt prov... Efteråt ska jag o Am in mot stan för att äta lunch och chilla nere vid vattnet. Ska försöka se till att ta en till promenad ikväll.

Räknade ut att jag cyklar 5.22 km varje dag när jag ska till och från skolan. Känns skönt att veta, vore såklart bättre om jag gick denna sträcka. Men eftersom jag är så himla trött på morgonen så måste jag ta cykeln för att hinna. Dock med backen på vägen hem kan det bli riktigt jobbigt för magen, vilket är underbart!

Nu ska jag göra läxa och sen kolla DH. Köpte idag en ny påse nötmix men ska inte äta den ikväll eftersom jag tog mellis idag. Imorgon kanske jag unnar mig några få.

måndag 27 april 2009

Tips!

Hitta en jättebra hemsida där man kan mäta hur långt man sprungit.

http://www.jogg.se

Måndag

Frukost: 2 mackor med kalkon o gurka. färskpressad juice
Lunch: Lite sallad i skolan.
Mellis: Jordgubbar med yoghurt och lite honung. Tog även en macka med korv och gurka innan jag drog till gymmet.
Middag: Fullkornspasta med morot- och tomatsås.

Dagens motion: cykla till och från skolan + spinning 60 min. Tog även en promenad med vovven.

Ny vecka, nya tag! Denna vecka blir det hårt. Booty och core på onsdag och spinning på lördag är vad som är planerat men ska även försöka klämma in 2 löprundor på torsdag o fredag.

7 veckor och 4 dagar kvar...

söndag 26 april 2009

Söndag

Frukost: 2 stekta ägg
Lunch: flädersaft och lite nötmix
Middag: Sparrissoppa med grillad torsk.
Mellis: Lite nötter och ett glas fläder.

Dagens motion: Blev bara en kvälls promenad med vovven. Är ju söndag så har legat på altanen, solat och bara chillat.

Nu ska jag sova, men imorgon blir den en kort skoldag och sen spinning kl halv 6. Tiden där emellan ska jag spendera i solen. Kanske gör lite läxa också, om jag känner för det. ;)

Vecka 4

Nuvarande vikt: 75,0 kg

Sedan förra veckan: - 0,75 kg

Totalt: -3,5 kg

En smula besviken, men men, iallfall nått. Nästa vecka ska jag dra ner på matintaget. Känns som jag skulle kunna äta lite mindre. Vill hamna på minst 73,99 till nästa vecka. Mitt första mål var ju att komma ner till 70 kg och känns som jag närmar mig. Hoppas jag klarar det till avslutningen, den 9:e. Vore väldigt kul!

lördag 25 april 2009

Lördag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka, färskpressad juice
Lunch: Macka med kykling, bacon och sallad.
Middag: Grillspett med kykling, paprika och lök. Bulgursallad till det.

Dagens motion: Spinning 60 min. Otroligt jobbigt och helt jävla underbart! I morgon är det ju vägning så håller tummarna. Hoppas verkligen inte jag gått upp. Tror då inte det men tror inte heller att jag gått ner jättemycket.

Update: Blev orolig inför morgondagens vägning så jag bestämde mig för att ta en joggingtur. Blev hela 5 km. Så stolt över mig själv!

fredag 24 april 2009

Fredag!

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon och färskpressad juice
Lunch: Lax med sallad, ett glas lemonad
Mellis: Bikini-smoothie + lite nötmix
Middag: lite keso, avokado, bulgur och sallad + nötmix

Dagens motion: Cykla till o från skolan, ska även strax åka in till stan med AM vilket kommer resultera i lite promenad. Blir även en fika från blueberry!

torsdag 23 april 2009

Torsdag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka, färskpressad juice
Lunch: lite sallad
Mellis: 2 stekta ägg
Middag: Fisksoppa

Dagens motion: cykla till och från skolan, har även spelat basket med J

Tror även att jag kan ha fått min första besökare idag, någon vid namn AM kanske har hittat hit? ;)

onsdag 22 april 2009

Onsdag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka. samt färskpressad juice
Lunch: -
Mellis: 2 stekta ägg med sallad
Middag: fisksoppa med linser

Dagens motion: cykla till och från skolan

Känns som allt kommer på en gång, måste planera inför Spanien, flyg ska bokas, hotell på slutet ska bokas, Bilskolan i dalarna ska bokas och inte nog med det har jag 2 prov. Hur tusan ska jag klämma in gymmet? Får bli en löparrunda senare ikväll.

tisdag 21 april 2009

Mål 1

8 veckor och 4 dagar kvar

men det slutar inte där...

Tisdag

frukost: 2 pumpa bröd med kalkon och gurka
Lunch: sallad
Mellis: yoghurt med musli
Middag: kycklingfiler med guacamole
Mellis:

Dagens motion: cyklade till och från skolan

Första gången på ett bra tag jag inte har känt av något sötsug. Är mest sugen på morötter idag. Nu väntar DH på mig.

Imorgon blir det förhoppningsvis booty + core. Har dock prov på torsdag så får se om jag hinner. Ska försöka för vill verkligen träna.

måndag 20 april 2009

Måndag

Frukost: ett glas färskpressad juice
Lunch: lite sallad
Mellis: Macka med marmelad och korv, flädersaft
Middag: fullkornspasta med tomat- och morotssås

Dagens motion: Cyklade till och från skolan + spinning 60 min.

Ny vecka, nya tag!

söndag 19 april 2009

Söndag

Frukost: -
Lunch: kokt sparris, skinka, marmelad, kex, ost, avokado och färskpressad juice till det. Helt enkelt rester från gårdagens förrätt.
Middag: Blir rester från gårdagens huvudrätt. Alltså kött med olika såser och sallad.
Mellis:

Dagens motion: Långpromenad med vovven

Vecka 3

Att det redan gått 3 veckor. Helt sjukt!

Idag är det söndag vilket är = vägning.

Vägde mig ju i onsdag, vilket jag egentligen inte borde ha gjort, och blev då glatt överraskad. Fick då i morse lite ångest att jag kanske hade gått upp. Men hur glad blev inte jag när vågen visade ytterliggare minus!

Start vikt: 78,5 kg

Vikt vecka 2: 77,15 kg

Nuvarande vikt: 75,75 kg

- 1,4 kg sen förra veckan

Total viktminskning: - 2,75 kg

lördag 18 april 2009

Lördag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka. samt färskpressad juice
Lunch: 2 vändstekta ägg
Mellis:
Middag:

Dagens motion: Spinning 60 min.

fredag 17 april 2009

Fredag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon samt färskpressad juice
Lunch: köttfärs, majs, gräddfil, lök, tomatsås och 4 nachos(fy!) till det.
Mellis: 2 mörka mackor med kalkon och gurka.
Middag:

Dagens motion: Cykla till skolan och tillbaka. Om några timmar ska J och jag spela basket. Imorgon blir det spinning + gym med AM.

torsdag 16 april 2009

torsdag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka
Lunch: lite morötter, majs och groddar.
Mellis: 2 mörka mackor med kalkon, gurka o sallad samt mormors flädersaft till det.
Middag: Sjukt god sparrissopppa med croque monsieur och päron tart till efterrätt. allt från broms.

Dagens motion: Cykla till skolan och tillbaka. Spela basket med J i 1,5 timmar. Nu ska jag gå ut med vovven på lång promenad.

onsdag 15 april 2009

Onsdag

Frukost: 2 mörka mackor med ost + färskpressad juice
Lunch: Pizzasallad, morötter och groddar
Mellis: 2 stekta ägg med bröd, gurka och sallad
Middag:

Motion: Cyklade till och hem från skolan idag

Gick förbi vågen idag och kunde inte stå emot...

Men hur glad blev inte jag när den visade 75,9 kg!

tisdag 14 april 2009

Tisdag

Sista dagen ledigt nu.

Frukost: -
Lunch: Mörkt bröd med kalkon o gurka. 2 st
Middag: kycklingsallad med mozzarella, gurka, paprika och lök
Mellis: En bit gurka

Dagens motion får bli basket med J o sen gymmet med P.

måndag 13 april 2009

Dagen i ord

Broccolipaj, basket, jordgubbar, kyckling, promenad och en avslutning med ett stort glas färskpressad juice.

söndag 12 april 2009

Vecka 2

Dags för vägning!

Vikt: 77,15 kg

+ 0,4 kg sen förra veckan.

Var otroligt rädd innan jag skulle ställa mig på vågen. Trodde verkligen jag hade gått upp minst 1 kg. Ni kan förstå hur lättad jag blev när jag till slut kollade ner. Så mycket påskmat som jag ätit denna helg är det verkligen ett mirakel. Måste ha varit all basket med J. Som vi även körde i dag 3 timmar.

På onsdag börjar skolan. Kommer att försöka cykla varje dag. Imorgon blir det spinning halv 6 men nu hallon och yoghurt.

lördag 11 april 2009

Lördag

Påskafton = otroligt god mat som avnjöts med hela familjen.

Fick jättefina träningskläder i påskpresent så nu blir jag extra snygg när jag tränar.

Blev inge spinning idag utan körde istället basket med J i 3 timmar. Vi tog även en lång cykeltur, gunga lite och snacka om sommarlovet. Spanien i en månad kommer blir väldigt härligt. Sen 4 dagar i party staden Barcelona på slutet kommer sitta perfekt.

fredag 10 april 2009

Långfredag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon o gurka
Middag: grillad lax och sallad

Idag var jag inte alls lika sugen på sötsaker. Iallafall tills kl 6. För då drog jag i mig lite vaniljglass...

Motion: 2 timmar basket med J + en cykeltur.

Om jag orkar upp imorgon drar jag med mamma o pappa till hallen för att handla påskmat. Sen får jag se om jag går på spinning halv 12.

torsdag 9 april 2009

Det som gick så bra

Har suttit och tittat på den där jävla glassen nu i 10 min. Idag har verkligen inte varit en bra dag. Hjälpte mormor att baka bullar till påsk. När dom var klara så smakade jag en och sen en till!

Fattar inte vad jag håller på med?! Tack gode gud att dom va små men ändå liksom. Jag som hade klarat mig så bra hittills. Bara ätit gurka o jordgubbar. Vet verkligen inte hur jag ska klara mig igenom påsk. Kommer inte bli en bra vägning på söndag kan jag säga redan nu.

Håller just nu på att fixa min iPod så jag kan dra ut o springa imorgon. Känner inte för att gå till gymmet just nu. Men på lördag kör jag iallafall mitt gamla vanliga pass.

NEJ, NEJ, NEJ!!!

Vad fan håller jag på med? Skärp dej!

Torsdag

Frukost: hasselnötsbröd och pumpabröd med kalkon o gurka.
Lunch:
Mellis:
Middag:

Motion: Eftersom det är så dåligt väder ute borde jag dra o träna. Fast det kommer inte hända. Blir istället en promenad med vovven och sen en bra film.

onsdag 8 april 2009

Onsdag

Frukost: 2 mackor med kalkon o gurka samt färskpressad juice till det.
Lunch: Blueberry sandwich kit
Mellis: Valnöts bröd med kalkon
Middag: Linsoppa med valnöts bröd

Motion:
Ska ta en tur på stan idag och sen dra till gymmet kl 6. Tänkte testa core idag.

Update: Core va fett jobbigt! tack gode gud att det bara varade i 30 min. Men tänker definitivt köra det igen.

Nu ska jag läsa nya Elle och äta jordgubbar.

tisdag 7 april 2009

Tisdag

Frukost: 3 mörka mackor med kalkon o gurka samt färskpressad juice
Lunch: yoghurt och musli
Middag: grillad kyckling med gröna bönor + ett äpple

Dagens motion:
Har spelat basket med J i 3 timmar. Skulle på gym idag men är ju så fint väder idag att jag skippar det o kör imorgon istället. Ska ändå regna imorn så. Får ta o bli en lång promenad med vovven nu.

måndag 6 april 2009

Måndag

Frukost/lunch: 4 mörka mackor med kalkon o gurka
Mellis: Knäcke med kalkon o gurka
Middag: Fullkornspasta med morot- och tomatsås.

Vakna mycket sent idag. Runt 1 tror jag. Men redan 30 min senare var jag på planen o spelade basket med J i solen. Härligt väder idag.

Sen på kvällen åkte jag o körde spinning. Var bara 6 pers på klassen idag. Blir bara färre o färre ju finare väder.

söndag 5 april 2009

vecka 1

Insåg idag att en vecka har gått. Tiden går verkligen fort när man har roligt.. ;)

Vägde mig i eftermiddags och vågen visade 76,75 kg!

Minus hela 1,75 kg. Helt jävla underbart.

Kul att se att det händer något. Inte mycket men tycker ändå att det är väldigt bra för första vecka. Vill ju försöka gå ner 1 kg / vecka.

Söndag

Frukost: pumpabröd med kalkon och gurka
Lunch: Den egen gjorda yoghurtglassen från igår. ( god blev den faktiskt)
Mellis: 2 mörka mackor med ägg på
Middag: lite fläskfilé, bulgur och grillad paprika.

Blev inte så mycket middag. Ska nu istället gå ner o äta jordgubbar. Vet inte hur många jag ätit denna vecka.

Imorgon blir det träning antagligen på dagen eller på kvällen. Får se vad jag känner för.

lördag 4 april 2009

Lördag

Frukost: Macka med kalkon o gurka samt färsk pressad juice
Lunch: Blueberry sandwich kit
Mellis: 1 äpple
Middag:

Motion:
Spinning på worldclass
3 timmars promenad med Nellie och lite basketspelande med J

Snart kommer AM hit och vi ska laga lite mat. Tänkte testa att göra en nyttig glass jag hittat ett recept för.

fredag 3 april 2009

Fredag

Frukost: 2 mörka mackor med kalkon samt färsk pressad juice
Lunch: champinjoner, majs, aubergine och keso
Mellis: 2 äpplen med kanel
Middag: grilad djuphavslax och grillad paprika med yoghurt o lime sås

Vägde mig när jag kom hem från skolan och har inte rört mig ett gram!

torsdag 2 april 2009

Torsdag

Frukost: 3 mörka mackor med ost samt färskpressad juice
Lunch: pizzasallad o groddar + 2 knäckebröd
mellis: yoghurt o musli
middag: ?

Kl 7 ska jag o P på power spinning.

I morgon har ju AM lovat att köpa gymkort. Tror tyvärr inte detta kommer hända. Om hon inte gör det blir jag lite besviken. Försöker ju bara hjälpa henne men snart orkar jag inte längre tjata. Önskar själv att nån kunde stå o skrika på mig varje gång jag känner mig sugen. Får istället klara mig själv.

onsdag 1 april 2009

Aj

Hade Beep-test i skolan idag. Gick åt helvete. Klarade G men vill ju ha VG om jag ska ha chans på det i betyg. Lunchen i skolan bestod av pizzasallad. Fick världens tandvärk på vägen hem. Kan inte dricka kallt vatten. Det bara ilar till i tanden. Nej usch!

Orkade inte träna sen, la mig istället i soffan o kolla Gossip Girl.

Middag blev en god kycklingsoppa.

Ikväll blir det greys o jordgubbar.